fredag 24. januar 2014

Velkommen til mitt fargerike :)



Jeg er så glad i farger ....  :)
Farger .... det finnes så utrolig mange nydelige farger .... og jeg kunne gjerne ha fylt huset og garderobeskapet med heile fargeskalaen :) 

Blir gla`av farger :)

Og hjemmet mitt inneholder en del fargeklatter - spesielt puter - jeg har skikkelig putedilla ;)
Dessuten har jeg tepper, duker, servietter, bilder og andre interiørting i deilige farger - og ikke minst elsker jeg tulipaner - buketter med tulipaner gir meg en skikkelig følelse av luksus :)

Arbeidsrommet mitt - fargene gir meg inspirasjon :)


Kunst - i nydelige farger. Bildet er malt av Reidar Kolbræk.
Den nydelige keramikkbollen er fra vår dyktige
lokale keramiker Anette Kjellemyr :)

Ny lilla tallerkenhylle og en flott gammel bolle - liiiker :)

"Sprek" klokke på vaskeromsveggen ;)


Fargerikt bilde kjøpt på Mimosa i Kragerø -
 i skjønn forening med puter og pledd fra Rogn :)

Elsker de fargerike møblene fra Fermob :)

Innlegget mitt i dag er rett og slett en hyllest til fargene - til det fargerike - til hele paletten <3
Og da tenker jeg ikke bare på det vi kan kle oss med, eller fylle opp hjemmet med ...... men også på meg selv, og på deg, og på dem, ja, på oss mennesker generellt :) 

En liten detalj på en av mine selvsydde barnekjoler :)


Disse skoene - elsker :)


La oss våge å vise oss i "all vår prakt" - la oss vise oss med alt det gode som bor i oss.. 
La oss dyrke fram det "fargeriket" som finnes i oss - og i hverandre. La oss heie hverandre frem :)
Ja, la oss "se" hverandre - på orntli` :) ... og ikke la det ytre "skygge" for den "virkelige" personen.. 


Dette ble bra:) Litt herfra og litt derfra ... fint sammen!

"Noen mennesker har liksom en glorie" .... datteren min kom med disse ordene på et kafe`besøk vi hadde i går :) 
Ordene kom på bakgrunn av at en tidligere "stamgjest" på Sophies verden kom og gav meg en klem og sa noen nydelige og oppmuntrende ord <3 
Denne dama er seg selv - og tør å gi av seg selv - og det merkes:) 
Kjenner enda gleden og varmen av både klemmen og ordene! 

Ønsker at jeg også tør å være et menneske som "setter farge" på tilværelsen til en og annen medvandrer - det gir livet mening <3

Kanskje lage en ostekake til helga?
Denne har jeg pyntet "til trengsel"  :)

Ønsker deg ein god og "fargerik" helg - ta vare på deg selv :)


Ønsker meg et "fargerikt" fellesskap <3

Klem ... :)


1 kommentar:

  1. Alt er så varmt og vakkert hos deg kjære du. Jeg har vært hjemme hos deg og varmen starter allerede før man går inn døren. Man kan ikke unngå å bli glad i deg kjære vakre <3

    SvarSlett