fredag 9. august 2013

Jeg har hermed blitt en blogger ;) ... hmm..

Ja, da har jeg "hoppet i det" :) ... 

Neida, jeg har tenkt ganske lenge på å gjøre nettopp dette ... skjønte etterhvert at hodet mitt av og til "flyter over" av tanker og meininger om mange ting ;) ... og at det kunne være bra å få litt mer plass 
"å boltre seg på " :) 

Gleder meg til livet som "blogger" og håper jeg kan bidra til at du som vil lese bloggen min føler deg litt klokere, rikere, gladere, mer optimistisk eller mer spørrende (?) etter å ha lest innlegget mitt .. 


Så blir det med dette som med alt annet ... veien blir til mens jeg går ... må prøve og feile ..

Det er jo mye lærdom i feiltrinnene også, men det vet du selvfølgelig..? :)

Jeg er nok en liten "hobbyfilosof" og nå om dagen har jeg jo utrolig good tid til å være akkurat det - om jeg vil .... men jeg prøver jo å finne på mer "fornuftige" og håndfaste ting også ;) 


Som "å lage noe med hendene mine" :)
Blant annet er jeg oppvokst med ei mamma som stort sett hadde symaskinen lett tilgjenglig ved kjøkkenbordet - og sjøl om jeg tidlig bestemte meg for at jeg aldri skulle sy - ja, så er jeg i dag en ivrig "periodesymaskinbruker".. dvs at jeg blir veeeldig ivrig i perioder:))
PS!  Det kan nok hende at jeg etterhvert vil vise dere noe av det jeg lager/syr .... blir vel aldri for gammel til å vise fram ting vi har laget og få tilbakemeldiger på det -  bli sett - gjør du? :)

Venner ... vennskap ..

Dessuten er jeg veldig glad i mennesker og i samvær med dem.
Med alderen - og erfaring - har jeg blitt mer bevisst på hvor viktig det sosiale livet er - der hentes inspirasjon og "drivstoff" til å leve det Gode liv! 
Med det Gode liv mener jeg et ærlig liv med godt og sunt "drivstoff" som bygger og styrker oss - hva det er, er inviduelt, men jeg tror vi alle trenger en ingrediens: VENNER ... vennskap :)

Nå - akkurat nå - høljer regnet ned! Men utenfor vinduet mitt ser jeg på to solsikker som står der og "skinner"som to små soler og lyser opp denne grå dagen  .. de fikk jeg av ei god venninne i går.. 

Ja, de gule blomstene "skinner" jo enda mer i dag når alt annet er grått:) 
Slik er det med gode vennskap også - de som følger deg inn i de grå dagene 
skinner ekstra sterkt :))

Da takker jeg for at du tok deg tid til å lese dette "historiske" innlegget ;) ... og ønsker deg ein fortsatt finfin dag:)

Snart skinner nok sola igjen her også .... og vi kan nyte enda noen flotte sommerdager :))







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar