mandag 26. august 2013

Jeg vil lage meg en god dag :)

Sommeren er kort ....
men jeg gjør den så laaang jeg klarer :)
Hmmm... er det sånn det er ....? 
Kan jeg bestemme meg for at dagen i dag skal bli god?? 
Jaaa .... jeg tror det .... jeg VIL tro det :) 

Ja, nå vil jeg tro det, men hadde jeg fått det spørsmålet for noen år siden, 
da hadde svaret helt klart vært: "nei!" ... "Klart man ikke bare kan bestemme seg for å ha en bra dag .... mange leie ting som skjer  ... som vi ikke har kontroll på!!" 
Og jeg må være så ærlig å innrømme at det var en stor "bøyg" å erkjenne at jeg selv faktisk har en påvirkning på hvordan dagen min skal bli ... 
Og selvsagt er det sant at mange negative ting skjer ... men i dag vet jeg i tillegg at mange gode ting kan skje ...   fordi jeg kan velge å ta kontroll :)) 
Jeg kan bestemme meg for at denne dagen skal jeg fylle med gode ting - ting som gjør meg godt ... 
og som gjør meg glad :)
Kafèbesøk ... DET er koselig det :)
Alle dager er slettes ikke like .... jeg spretter ikke ut av sengen hver dag og kvitrer som en fugl fordi livet er såååå fantastisk ... faktisk skjer det veldig sjeldent .... 
Jeg står heller ikke foran speilet om morgenen og nyyyyter synet som møter meg, eller sier: "Du er bare sååå bra Anne- Sofie!!" .... skjer vel så å si aldri det heller nei ... :/
Jeg trenger rett og slett litt tid på meg:)  ... tid til å tenke på hvor godt jeg egentlig har det .... jeg må noen ganger tvinge fokuset mitt over på positive tanker ... som at jeg til tross for hverdagslivets små og store utfordringer ... ja, så har jeg det utrolig godt! 
Tenk at jeg enda kan bruke utedusjen .... 
Tenk at  sommeren enda lar oss nyte noen varme solstråler og deilige opplevelser som gir oss energi til en lang vinter:)
Og tenk på at jeg er så heldig at jeg ble født i Norge:)) 
Og tenk at - pr i dag - er både jeg og hele familien min friske!! 
Takk og takk:)
Gammelt og arvet -
duken har min oldemor brodert -
vakre ting kan også berike livet :)
.....  Så både ser og kjenner jeg selvfølgelig at kroppen ikke er 20 år lenger ... og med dagens kroppsfiksering og med fokus på at følelsen av å være lykkelig avhenger av hvor slank (tynn) en er og hvor glatt og rynkefri huden din er ... og at du kan løpe 1 mil på 30 minutter ... og at du TRENER .... mange ganger i uka ... Ja, da trenger jeg litt tid til å være heeelt fornøyd med å ha en kropp som har fått "patina" ... og som har "utvidet sine grenser ... men som likevel stort sett duger til det jeg har bruk for den til ..;)) 
Den har vært trofast mot meg ... og derfor prøver jeg jo å gjengjelde den trofastheten med å passe på den som best jeg kan (?) ... men perfekt er den nok ikke i møte med dagens krav om en perfekt kropp ... (hva nå det egentlig er ... ??) ... 
MEN jeg er glad for å ha en kropp som gjør at jeg har noen valgmuligheter ... og som gjør at jeg kan fylle dagen min med aktiviteter som jeg liker :) 
I dag kan jeg f.eks velge om jeg vil sykle for å bade med Havfruene ... eller om jeg skal lufte bilen ... ja, er ikke alle som har det valget .. 
Jeg kan ligge på gulvet og leke med legoklosser sammen med barnebarna mine .... uten hjelp til å komme meg opp igjen :)
Jeg kan gå på ski sammen med mannen min ..... uten å bli liggende altfor mye etter :)
Jeg kan svømme .... og svømme fra mannen ;)
Takk og takk :)
To av mine gode "venner" :) 

På topptur :)

Maja og Bestemor på "glattisen":)

Mitt råd for dagen i dag:
Gjør denne dagen god for deg - ikke vent med å ha det bra til "alt" er bra - gled og kos deg  - 
for dette er dagen du har fått :)


Blomster kan gjøre dagen god :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar