fredag 9. august 2013

Velsignet være de enkle ting ...


De enkle hverdagsgledene ..

I dag vil jeg vise dere bilder av noen av mine hverdagsgleder om dagen - lavendelplantene mine - elsker den nydelige blåfarven mot fjellet rundt :)  ... og så dufter den jo bare helt fantastisk! 


Lavendel - både jeg
og humlene er glad i den :)



Dessuten har det kommet mer liv i hagen etter at plantene startet blomstringen sin - humleliv - de surrer overalt rundt blomstene - blir glad av det jeg :) Har savnet liv i hagen i år - liv av bl.a sommerfugler - har nesten ikke sett en eneste sommerfugl i år ... Sommer og sommerfugler hører sammen syntes jeg...


                                                          Humleliv i hagen :)


En annen ting som gir meg hverdagslykke om dagen er utedusjen min:) 
Bedre start på dagen enn å stå under det kalde vannet (den er koblet på hageslangen..) og rusle barbeint over verandagulvet, kanskje kjenne litt gress under beina eller en liten runde for å lukte på lavendelen ... eller til og med plukke med meg noen markjordbær inn til frokosten - nei, bedre start på dagen finnes ikke:)



Utedusj - koblet på hageslangen
- ren luksus ;)

Listen over mine enkle hverdagsgleder kunne vært mye lengre - tenk på markjordbær på strå ....


Joggetur m/markjordbærplukking
- bedre kan det ikke bli :)

Sykkelturer -  sammen med barn eller barnebarn, kjæreste eller venner, eller alene - deilig uansett:) Dessuten er sykling en form for mosjon som de fleste av oss kan klare - bare å tilpasse farten til formen.

 ... 
Såå koselig et bilde - Yrja og pappaen :)

Ja, lista kan bli laaang ... over enkle ting som kan fylle hverdagslivet vårt med glede og tilfredshet ... for det er vel ikke slik at det som gleder oss mest er det som koster mest? .... Nei, min erfaring er iallefall ikke det .... jeg tror på det enkle og det hverdagslige :) 
Livet kan noen ganger virkelig snu "vrangsiden" ut og en opplever kriser av forskjellig art - dødsfall, ulykker, samlivsbrudd, alvorlig sykdom ...  og når du opplever den ... ja, da er det de "vanlige" dagene og gjøremålene du lengter tilbake til. Bare det å våkne opp, kunne sette seg ved frokostbordet på mitt eget kjøkken, drikke en kopp kaffe, lese avisen ... si "ha det" til mann eller barn som skal på skole eller jobb ... og dagen ligger der ... helt "vanlig" - og uten de store hendelsene på kalenderen... Det er det Gode livet - når alt kommer til alt :)

Derfor: 
Velsignet være de enkle ting ..
Ha en finfin dag og gå på "oppdagelsestur" for å finne de enkle gledene som du omgir deg med - er ganske sikker på - at uansett situasjon - så finner du noen :)










3 kommentarer:

  1. hipp hipp hurra...;o)))) grattis med ny og fin blogg..;o))) klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Ulla:) du som er en dreven blogger ... skulle gjerne hatt litt undervisning;)

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett